Tragedi Malam Sebelum Cuti Midsem

CUTI JE...HILANG HANDSET

Hmm..cuti midsem baru je abis. Cepat giler sminggu berlalu.

Sebelum cuti hari tu,jadual penuh ngan exam.
Sampai malam last pun ada exam.

Exam last hari tu exam DGE-II. Bley la jawab..
Tp ada sesuatu menarik berlaku pada malam tu..

Haha..menarik??? Entah la..

Lepas exam,terus turun dari pocket D (exam kat situ)..
Tiba2..
Message bertalu2 masuk dalam phone..
message2 ni baru sampai coz kat pocket D ni 'hulu' sikit..xde line coverage..
walaupun bangunan kat sini macam Kuala Lumpur..tp line kat sini macam Kuala Tahan..haha..

Check phone..ada beberapa miscall and message.
so aku bukak la satu persatu..

Dalam pada tu..aku tgk ada miscall dr sorang sahabat ni ..
aku kira penting..so aku call dia balik..
then lepas sembang ngan dia..aku macam biasa masuk fon dalam poket..

berjalan gi kat motor aku..LC Malaysia..huhu..
motor tu aku parking dalam gelap..
coz dekat ngan tempat exam ni..
nk parking tmpat cerah jauh la plak..

then..sperti biasa..aku hidupkan moto aku..
Vroooooommmm..vrooommmm..(cewaahh...haha)
aku terus memulakan perjalanan balik hostel..

aku memecut laju..xsampai 1 minit..da sampai..
(huhu..laju ke?? xde mla..pocket D tu dekat je ngan bilik aku..)

then..tym nak parking motor..
aku rasa pelik...
seluar rasa ringan je..
hmm...berfikir sejenak..

Ya Allah..handset aku JATUH!!...
abis la...

hajat nk u-turn balik gi cari..
tp tiba2 rasa nk gi tndas sangat2..
so aku naik ke bilik..simpan barang2 exam..n g tandas..

lpas kuar..aku begegas turun balik kat motor..
nk g cari la kiranya ni..

tym tu aku pikir..xkn jatuh dalam pocket D tym aku duduk..
(aku pk gitu sbb sblm ni hset aku hilang tym duduk dlm cinema....haha..tym tu tym nak cuti gak...padan muka)..
coz laz aku pegang hset pun dkat ngan parking motor..

tym aku nk patah balik tu..nampak coursemate yang tengah jalan balik dr exam..
dorg lambat sikit coz jalan..

sambung citer...
aku pun gi la balik tempat parking tadi..
tgh ndaway nk g sana..aku lalu kat skumpulan pompuan..
kosmate jgk..dorang tgh kerumun sesuatu..
tp aku wat xtau je la...coz mmg aku xlayan pn...cakap ngan dorang pun xpenah..
lau x aku dah tegur..haha...xdela..

Panjang lak citer aku ni..
ok..ringkasnya..
aku gi cari tempat tadi tapi XDE...
aku heran..dalam masa 5 minit ++ jatuh...xkan bley lesap..

Sepanjang jalan aku cari..
naik moto slow je..tkut tlepas pandang..
tp xjumpa gak..

aku u-turn..cari balik..
tp xjumpa gak..
hnmmm..then aku PASRAH...
kini aku pasrah...dengan segalanya..
haha

dalam ati..nk wat camner..benda da nk ilang..
ag pun..hset tu da tcabut cover blakang..

tym aku balik..bbudak tadi still bhimpun kat tmpat tadi..
aku pun terus g parking moto..nk naik bilik balik..hampa jgk la kira ni..huhu
tp sblm tu...check area situ..kot2 ada..
tapi xde jugak..
n tym tu..nmpak dorang menuju ke arah aku..

seram sejuk jugak..haha..(saspen je)
tp aku terus mencari2 kat area tu..

TIBA-TIBA..jeng3..
huhu
maka bermulalah monolg di bawah..

ada yang panggil namaku..
"Bro..." (bukan nama sebenar..haha)
ye ke dorang panggil gitu....huhu..malas nk ltak nama aku

"mmm....ni nak tanya...." kata sorang dari mereka..
"ye.." aku balas..

"nk tanya ni....." di sambung...
aku tunggu pertanyaan tu..
tp dia still x tanya..

"mmmmm...."
"mmmm...." dorang xtau nk cakap gane..

ades...
"pahal dorang ni..nk tanya pun susah" dalam ati aku cakap...

"nak tanya apa????" aku tanya..mahukan kepastian..
dah seram ni..mana la tau kot2 dorang ni pontianak..
haha..xde la..gurau2..

dia sambung.."ni...kitorang ada jumpa ni...."
dia cakap 'ni'..tp xtunjuk apa2..
"kitorang ada jumpa ni....."...ulang ayat ni lagi..macam konfius nak tanya..

"Apa??? Handset???" aku cuba meneka..

then..dengan serentak...
"Haaaaaaaaaaa..........." ramai2 jawab..

fuhh..terkezut aku dibuatnya aku ngan dorang nih...
ramai2 skali teriak gitu...

mata mereka berkaca2..gembira kerana menemui tuan punya hset yang dijumpai mereka..hahahaha...

padahal aku yang hepi coz dapat balik hest ni..haha

Dorang pun bagi aku hset tadi..
"tapi xde bateri..xjumpa. Dah cari....tp gelap xnampak..." jelas dorang.

then aku ambik hset tu..SAH!!! hset aku..

"xpe la..nk wat cmne kan.." aku jawab..
"Jumpa kat mana ni??? kat simpang sana ek?" aku bertanya..

"A'a... Lau cari bateri tu esok jumpa la kot..sbb sekarang ni gelap.." kata dorang.

"Oooo..ok2. Terima kasih ek sume" aku ingin menghabiskan perbualan secepat mungkin.
"k..sama2" Dorang pun bransur prgi..

THEN..habis la citer aku yang panjang ni..
terima kasih untuk korang kerana sudi baca..huhu.

AND..TERIMA KASIH KAT SUME YANG MENJUMPAI HANDSET AKU...
huhu..trimas..

bye.

Tiada ulasan: